Spillanmeldelse: Seasons after fall (PS4)

Seasons After Fall (PC, PS4, Xbox One)
Developer: Swing Swing Submarine
Publisher: Focus Home Interactive
Utgitt: 2017
Sjanger: Platform, puzzle

Focus Home Interactive gir oss et veldig artsy spill som tar sted i en nydelig skog der vi opplever alle rstidene i et ganske avslappet gameplay. Likevel er det ikke nok til at du skal klare holde fokusen og gidde fullfre det.  

I spillet styrer du en utrolig st liten rev som reiser igjennom denne mystiske skogen for samle de fortapte sjelene til de fire sesongene igjen. P veien m han lse gter og m selv forlate kroppen sin for kunne styre rstidene. Det er ganske begrenset hva denne lille reven kan gjre - bjeffe, hoppe og g. Det er alts ikke en komplisert handling, men en noe dypere dialog og fortellerstemme. Nr du har ftt samlet sesongene kommer ting mer til live og det hele virker mer poetisk. Igjennom hele spillet tenkte jeg dette virket som en interaktiv barnebok. Soudtracket er noe for seg selv ogs, utrolig behagelig og vel komponert. Ganske passende til rstidene vi besker ilpet av handlingen og noe jeg kunne hrt p til daglig. 

Dette er et spill som er for langt. Og med spass mange grener med steder utforske s er det lett g seg bort. Tar man standpunkt for "midten av spillet" som er the Santuary befinner vi oss der kroppen til reven hviler blant steinene som representerer hver sesong. Gr man da hyre eller venstre, vil begge veiene etterhvert dele seg igjen. Om du da gr opp eller ned, frer videre til enda flere grener, og nr historien da ber deg g til et spesielt sted og du sitter der uten et kart... Da er det hplst. Nr du har ndd enden av en av disse grenene, m du g manuelt tilbake til "midten" for komme videre, og ofte kommer det en cutscene om hvor spillet vil du skal g. Men hvor eller hvordan du skal komme dit, ja det var det da.. Jeg har gitt opp p 75% fullfrt spill fordi jeg finner ikke igjen stedet jeg m til for komme meg videre i historien. Jeg er stuck. Etter ha googla etter et kart var det en fyr p steam som hadde prvd sette sammen noe, men det hjalp meg ikke et dyt. Hadde jeg vist hvordan jeg kom dit jeg skulle hadde jeg sikkert pushet meg igjennom de siste timene, men det blir for tafatt og jeg kommer ikke til fullfre det. 

Dette hadde fungert bedre som et kortere spill. Oppgavene du skal lse er ogs repeterende, du m bytte sesong mens du gr sted for sted for vre interaktiv med feks sopper for enten hoppe p for komme deg opp et sted, eller fryse slepytter for komme over. Greia er at du m gjre det samme nr du skal tilbake igjen ogs, da motsatt. Enkelte av oppgavene du skal lse kan ogs g deg skikkelig p nervene der du skal feks. kopiere mnstre og lage dem med ildfluer. Iflge statistikken er det kun 10% som faktisk fullfrer dette spillet og jeg kan med hnden p hjertet si jeg blir ikke en av dem. 

Dette er et spill som er penere se p, enn det er gy spille. Etter frste to timene begynner du lure p om det skal komme med noe bedre eller om noe skal utvikle seg til noe annet, men spillet bare fortsetter. Jeg regner med spillet er rundt 8 timer langt. Dette er nok mer for de som ikke vil stresse og heller sette pris p designet i spillet, eller kanskje de noe mindre kidsa. Det beste var soundtracket for min del. 

Jeg kan ikke anbefale dette, dessverre. 

Karakter: 5/10
- Fint konsept
- Pent se p med bra soundtrack

- Forvirrende uten kart! 
- Slitsomt mtte bytte sesonger for hver gang du m igjennom en del og tilbake igjen
- Repeterende puzzles

Trailer:

#spillanmeldelse #playstation #ps4 #playstationspill #spill #seasonsafterfall

0

Skriv en ny kommentar